سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند از قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال نفرت دارد [امام کاظم علیه السلام]

ایرانی

Powerd by: Parsiblog ® team.
مادر قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محکوم به اعدام: ?? سال حبس کافی(پنج شنبه 88 بهمن 29 ساعت 5:53 عصر )

28 بهمن 1388

کلید واژه ها : زندانیان سیاسی

به علت فقر مالی هیچ وکیلی پرونده را بعهده نگرفته است.

محسن کاکه‌رش ـ دو زندانی سیاسی کُرد به نامهای قادر محمدزاده و محمد امین عبدالهی اهل شهر بوکان که همراه یک‌دیگر بازداشت شده‌اند، در دادگاه تجدید نظر به اتهام «همکاری با احزاب کردی» به اعدام محکوم شدند. صدور این حکم در حالی است که دادگاه بدوی حکم ?? سال حبس برای قادر محمد زاده و ?? سال حبس برای محمد امین عبداللهی را پیش‌تر صادر کرده بود. فاطمه محمدی مرام، مادر قادر محمد زاده در اولین مصاحبه خود پس از صدور حکم فرزندش با اشاره به بی گناهی او و محمد امین عبدالهی به خبرنگار رهانا می گوید: «?? سال حبس کافی نبود، اعدام صادر کردند.» این مصاحبه در پی می‌آید.

رهانا: پسرتان چگونه و کی بازداشت شد؟

پسرم همراه دوستش محمد امین عبداللهی سال ???? که طبق گزارشاتی که دوتن از دوستان‌شان به اداره اطلاعات فرستاده بودند، حوالی شهر بوکان توسط نیروهای این اداره بازداشت شدند.

رهانا: بعد دستگیری چی شد؟ بعد از دستگیری یک ماه در اطلاعات بوکان زیر شدیدترین شکنجه و در بدترین شرایط ممکن نگهداری شدند، سپس به مهاباد منتقل شدند و دادگاه انقلاب مهاباد هم حکم ?? سال زندانی برای پسرم و ?? سال برای محمد امین عبداللهی صادر کرد و بعد از مدتی به زندان ارومیه تبعیدشان کردند.

رهانا: اتهامات پسرتان چی هست؟ اتهامات پسرم و دوستش «همکاری با احزاب کردی»، «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان و در پرونده شان درج شده است. در دادگاه تجدید نظر ?? سال حبس برای آنها کافی ندانستند و اعدام صادر کردند.

رهانا: نظرتان در مورد اتهامات قادر چیست؟ اتهامات پسرم بی اساس و غیرواقعی است، چرا که پسرم تحت شکنجه و فشار فراوان در اداره اطلاعات اعتراف کرده و اتهامات را پذیرفته است. بعدا حتی خودش تعجب کرده که همچین اتهاماتی روی پرونده اش درج شده است.

رهانا: برای تخفیف حکم پسرتان چه مراحل قانونی را طی کرده‌اید؟ تا بحال فقط وکیل تسخیری داشته است. به علت مشکلات و فقر مالی که دامنگیر خانواده‌مان هست، نتواستیم وکیلی برای پیگری پرونده پسرمان استخدام کنیم و از طرفی دیگر هیچ وکیلی تا کنون حاضر نبوده است وکالت این پرونده را به عهده بگیرد.

رهانا: تابحال به وکیل خاصی مراجعه کردید که نپذیرفته است؟ بله، ما به  در بوکان و  در مهاباد مراجعه کردیم ولی آن‌ها وکالت پسرم را به عهده نگرفتند و به ما گفتند که پرونده امنیتی و سیاسی بوده و پرونده ی ساده‌ای نیست. از سوی دیگر آنها برای هر پرونده حداقل درخواست ?? میلیون تومان آن هم بدون تضمین موفقیت پرونده کرده‌اند . ماهم به خاطر مشکلات مالی تا کنون نتوانسته‌ایم پرونده را به آن‌ها یا کسان دیگری بسپاریم.

رهانا: آیا از وضعیت جسمانی و روانی پسرتان اطلاع دارید؟ بله، هر ماه روزهای چهارشنبه با وی ملاقات داریم، در ظاهر وضعیت جسمی و روحیش خوب است.

رهانا: به غیر از مجاری قانونی چه کارهایی برای تخفیف حکم پسرتان انجام دادید؟ تا به حال هیچ کاری نکرده‌ایم. چه کاری می‌توانیم بکنیم.

رهانا: چه درخواستی از نهادهای حقوق بشری و مسئولان حکومتی دارید؟ از تمام نهادهای حقوق بشری می‌خواهم به دادمان برسند و از مسئولین نیز تقاضا دارم فرزندانمان را اعدام نکنند، چرا که بی‌گناهند و مادرانشان چشم به راه.



  • کلمات کلیدی :
  • » ایران
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    بیانیه هجده تن از مادران فعالان سیاسی – مدنی دربند خطاب به مردم
    هادی حکیم شفایی و علی قادر بازداشت شدند
    مادر قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محکوم به اعدام: ?? سال حبس کافی
    اعتراض ???? مدافع حقوق برابر به لایحه حمایت از خانواده
    انتقال پریسا کاکایی پس از یک ماه و نیم به بند عمومی و ملاقات کاب
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 8  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 2  بازدید
    مجموع بازدیدها: 12575  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ پیام‌رسان ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    » لوگوی دوستان من «





    » آرشیو یادداشت ها «
    » اشتراک در خبرنامه «